Louise Bang Thomsen har som ung arbejdet som medhjælper i ishuset på Stige Ø i 8 år ved siden af skole og studie. Det har givet hende en ballast og en erfaring, som hun i dag bruger til at være én af De Tre Ismagere, som i år ikke kun står bag Ishuset Bolbro men også åbner Ishuset Stige Ø og Iscafé Nørregade foruden endnu en iscafé på Bogense Havn.
Ishuset Bolbro var første skridt på vejen, og med de erfaringer, hun har gjort sig med sin gode veninde og nu forretningspartner Katrine Skougaard Jensen, har Louise nu valgt at tage skridtet videre og udvide forretningen med yderligere tre ishuse. Dertil har de to også valgt at udvide holdet bag med Jakob Møller Kaad, der blandt andet har arbejdet med ejendomsinvestering og markedsføring.
- Vi har mødt hinanden lidt på kryds og tværs og er kommet rigtig godt ud af det med hinanden, og da jeg ikke ville kunne klare det hele helt alene, er jeg glad for at have to gode venner med på rejsen. To venner som samtidig er rigtig dygtige til det de kommer til at lave i ’De Tre Ismagere’, siger Louise Bang Thomsen til otwn og fortsætter:
- Efter opstarten med ishuset i Bolbro har vi gjort os nogle erfaringer, og så har det bare været helt naturligt at skulle udvide. Man kan vente forevigt på det hele rigtige tilbud og gå og vente til man føler sig klar, men vi har fået tre rigtig gode muligheder for at udvide, og dem har vi taget. Så nu åbner vi de tre nye og indfører et nyt koncept ude i Bolbro.
De fire lokationer kommer til at dele to forskellige koncepter. Ishus og iscafé. Ishusene bliver i Bolbro og på Stige Ø. Det bliver et ishus som man kender det med lækre ise, og med begrænsede muligheder for at sidde ned, fordi man vil opfordre til brug af udeområderne ved de to steder. Iscaféerne bliver i Nørregade og på Bogense Havn. Her er der lidt bedre mulighed for at kunne tage jakken af, sætte sig ned og holde en pause. Derudover kommer der også til at blive serveret andet end is og kaffe som fx toast og burgere.
- Det bedste der beskriver det mad, der kommer til at blive serveret, er at det er lækkert. Så simpelt som det. Vi skal lave noget godt, som man både kan sidde og nyde, men som også er let nok til at tage med. Derudover skal man helst ikke blive alt for mæt af det, så man også kan få sig en god is til dessert bagefter, fortæller Jakob Møller Kaad.
Det er blandt andet på iscaféen i Nørregade, at man kan få toast. Her kommer de til at lave tre lette, men dog stadig lækre, toasts, som man også kan tage med videre, og så kommer der en ”Nørregade special”, som man kun kan få i Nørregade, og som samtidig kun serveres på tallerken. Her har de blandt andet forhørt sig hos kokkene hos Brasserie Bordeaux, som Louise også ejer, som har været med til at udvikle café-retterne.
Derudover kommer der til at være lækre is, som De Tre Ismagere selv har produceret. På den måde er de med under hele processen og sørger for, at kvaliteten altid er i top. Derudover vil de kunne have fuld kontrol over, hvilke smage der skal serveres de forskellige steder, samtidig med at de løbende kan tage imod ønsker fra kunderne og inddrage dem i processen.
- Vi har været på ismesse i Italien, som bare har været 16 haller fyldt med alt fra alle aspekter af det at drive et ishus. Der var leverandører til is, til ismaskiner, topping, kaffe, interiør og generelt bare hvad der sker i isbranchen. Vi har talt med absurd mange leverandører, forhandlet meget og virkelig fundet et godt udgangspunkt for alle fire steder. Samtidig har alle dem, vi har snakket med, været utroligt søde, så vi har et hav af livliner, vi kan kontakte, hvis vi har brug for hjælp. Så vi glæder os virkelig meget til for alvor at slå dørene op alle steder, siger Jakob Møller til otwn.dk.
I ishuset i Bolbro kommer de i den nye issæson til at fokusere mere på børn og børnefamilier, hvilket også kommer til at kunne mærkes i deres udvalg af is samt events, som de kommer til at holde i løbet af issæsonen.
De ansatte i de forskellige ishuse og -caféer bliver ikke nødvendigvis uddannede og erfarne personer, men unge med en passion for kunderne og deres oplevelse. Oplevelsen for kunderne er nemlig et af de punkter, som De Tre Ismagere vægter allerhøjest i deres forretninger.
De bryder sig ikke om ordet service, fordi det lyder koldt og kynisk, og beskriver i stedet deres ansatte som ”kundeoplevelsesmindede”. Det er ansvarsfulde personer, som eksempelvis mangler et sommerferiejob, har sabbatår eller vil arbejde ved siden af deres studie. Og der bliver flere gode grunde til at blive ansat hos et af ishusene.
- Vi er meget fokuserede på de ansatte. Vi kommer til at lave flere sociale events både lokalt på hver lokation og fælles for alle på tværs af alle fire steder. Derudover kommer vi til at tage god hånd om dem alle, og vi vil hjertens gerne give dem mulighed for både at udvikle sig personligt ved at kunne tage mere ansvar men også fagligt ved fx at sende dem på kursus til at lave latteart eller til at lave is. Så det handler meget om, hvad de har lyst til og behov for, forklarer Katrine Skougaard Jensen.
Katrine er den, der kommer til at være mest ude på stederne, hvor hun kommer til at have to dage hvert sted hver uge, så hun altid har fingeren på pulsen for, hvordan de ansatte har det.
Ishuset Stige Ø åbner lørdag den 8. april
Iscafé Nørregade åbner lørdag den 15. april
Ishuset Bolbro åbner igen fredag den 5. maj
Iscaféen på Bogense Havn har endnu ingen fastsat åbningsdato.
Julius studere på UCL og er på nuværende tidspunkt i gang med et praktikforløb hos Tokerød +, hvor han sidder som UX-designer og laver flotte mock ups. I hans fritid bruger han blandt andet sin tid på at tegne skæve illustrationer